مهاجرت مهاجرت .

مهاجرت

ویزای توریستی


بسیاری از سفرهای جاری در سطح جهان سفرهایی تحت عنوان سفرهای توریستی هستند صرفا سیاحت و بازدید از مناطق گردشگری کشور دلیل انجام سفرهای کوتاه مدت نیست. بسیاری ازافراد به منظور انجام فعالیت های کاری و یا تحقیقاتی مجبور به داشتن سفرهای کوتاه مدت می شوند همانطور که احتمالا متوجه شده اید مفهوم ویزای توریستی، کسب اجازه ی ورود به یک کشور به صورت مدت دار از چند روز تا چند سال است. بازدید از اقوام، شرکت در جلسات کاری، انجام فعالیت های تحقیقاتی، شرکت در آزمون ها و دوره های کوتاه مدت تحصیلی، بازدید از مناطق گردشگری و بسیاری از موارد دیگر از جمله زیر شاخه های ویزای توریستی است.

شرایط گوناگون دریافت ویزای توریستی
حال این سوال مطرح است که آیا افراد مختلف با شرایط مختلف امکان اخذ ویزای توریستی کشورهای مختلف را خواهند داشت؟ جواب کوتاه به این سوال شاید کلمه ی خیر باشد اگر چه با بررسی شرایط افراد و مقصد آنها در بسیاری از موارد با ارائه مدارک کامل و شامل می توان پاسخ این سوال را در جهت مثبت تغییر داد. طبیعتا اخذ ویزای توریستی از کشورهایی که به عنوان کشورهای زبانزد به جهت دارا بودن اذبه های توریستی شناخته شده اند نسبت به دیگر کشورها سهل الوصول تر است. مانند کشورهای آسیای شرقی و از جمله اروپا.

البته می توان گفت میزان اعتبار پاسپورت کشور مبدا تعیین کننده ی چگونگی اخذ ویزای توریستی از کشورهای مختلف است که در رده بندی پاسپورت های معتبر کشور ایران خصوصا در سالهای اخیر رتبه ی قابل قبولی ندارد.

حال با در نظر گرفتن تمامی مصائب و مشکلات قصد داریم چگونگی امکان اخذ ویزای توریستی برای کشوهای مختلف را به طور اجمالی توضح دهیم: آنچه در ادامه خواهیم گفت تفسیر این جمله است که فرد متقاضی باید اثبات کند که کشش و علقه ای در زادگاه خود دارد که حاضر به ترک دائمی آن نیست از جمله ی این موارد می توان به داشتن همسر و فرزندان در  کشور مبدا، کسب و کار رسمی و دولتی، تحصیل نیمه کاره، دارایی ها و املاک و حسن سابقه ی سفرهای قبلی و .... اشاره کرد.

در حال حاضر بسیاری از افراد سودای اخذ ویزای شینگن، ویزای مولتی کانادا، ویزای کشورهای آسیای شرقی و ... را  در سر دارند که می توان با بررسی شرایط ویژه ی هر فرد طبق موضوعات بیان شده راهبردی را به ایشان نشان داد.

دانستن این نکته در مورد ویزای توریستی حائز اهمیت است که ویزای توریستی از انواع ویزاهایی ست که قابل تبدیل به انواع ویزاهای دیگر مثل ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری و ازدواج و .... نیست و فرد ملزم به برگشت به کشور خود پس از اتمام زمان مجاز ویزا می باشد.

چنانچه قصد دارید درمورد شرایط خود و دریافت انواع ویزاهای توریستی به کشورهای مختلف اطلاع تکمیلی و با جزییات بیشتر را دریافت کنید می توانید با مشاوران ما در موسسه بین المللی راد تماس حاصل فرمایید.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۵۹:۱۳ توسط:مینا موضوع: نظرات (0)