مهاجرت مهاجرت .

مهاجرت

تحصيل در ايتاليا


كشور ايتاليا كشوري در قاره اروپا ميباشد و هم چنين ايتاليا جزو كشورهاي حوزه شينگن ميباشد و ميتوان با شرايطي ويزاي شينگن ايتاليا را دريافت كرد. آب و هواي ايتاليا بسيار مطبوع است ، از ويژگي ها و جذابيت هاي ديگر اين كشور مي توان از معماري ايتاليا كه زبانزد جهانيان است ، بناها و آثار باستاني اين كشور كه نشان از پيشينه ي تاريخي هزاران ساله ي آن دارد. آثار هنري ،جاذبه هاي توريستي طبيعي، مد و غذاها و سبك زندگي مردمان اين كشور نام برد.
كشور ايتاليا به عنوان يكي از برترين كشور هاي اروپايي كه تحصيل در دانشگاه هاي ايتاليا توسط دولت اين كشور تامين مي شود هميشه مورد توجه و رغبت متقاضيان براي تحصيل در ايتاليا بوده است. رتبه علمي بالاي دانشگاه هاي ايتاليا، ، تنوع رشته در دانشگاه هاي آن كشور و هزينه مناسب و بسيار پايين از جذابيت هاي تحصيل در ايتالياست. طبق آمار سال 2013، بالغ بر 34 دانشگاه اين كشور در رتبه زير 900 برترين دانشگاه هاي جهان درسطح جهان قرار گرفته و. هم چنين بالغ بر 15 دانشگاه اين كشور رتبۀ زير 500 را در سال 2013 كسب نموده اند. اخيرا با توجه به رويكرد بين المللي كه دانشگاه هاي اين كشور اتخاذ كرده اند تعداد زيادي از رشته هاي تحصيلي اين كشور از مقطع كارشناسي تا دكتري به زبان انگليسي ارائه مي گردند . حتي رشته هاي پزشكي، دارو سازي و بيو تكنولوژي نيز به زبان انگليسي ارائه مي شوند.
تحصيل در بسياري از دانشگاه هاي ايتاليا به دليل اعتبار و قدمت بالاي دانشگاه هاي اين كشور به صورت مشترك با دانشگاه هاي برتر دنيا برگزار مي گردد. تحصيل در اين دوره ها به طور همزمان علاوه بر تجربه زندگي و تحصيل در دو كشور، موجب ميگرددكه دانشجو از دو دانشگاه يا حتي بيشتر، مدارك پايان دوره تحصيلي دريافت كند كه به منزله تحصيل در آن مراكز محسوب مي شود. از نمونه هاي آن مي‌توان به دوره مشترك كارشناسي ارشد رشته مهندسي عمران بين دانشگاه بولونيا ايتاليا و دانشگاه كولومبيا ي امريكا با رتبه جهاني 9 اشاره نمود.
اكنون مي توانيم مزاياي تحصيل در ايتاليا را براي دانشجويان مقيم اين كشور و ايراينان ايتاليا و همچنين متقاضيان ادامه تحصيل در ايتاليا و اقامت ايتاليا به صورت موردي نام برده و توضيح دهيم كه چرا كشور ايتاليا متقاضيان سراسر جهان را جهت تحصيل به خود جذب مي نمايد:
1. تحصيل در آن بسيار ارزان است
2. امكان دريافت بورسيه هاي 2500 و 5000 يورويي در سال براي ايرانيان وجود دارد
3. دوره هاي ارائه شده بسيار زيادي به انگليسي دارد.
4. جايگاه علمي اكثريت قاطع دانشگاه هاي آن بسيار عالي است
5. تعيين شهريه دانشگاه ها براساس ميزان درامد ساليانه خانواده دانشجو توسط دولت اين كشورو در نتيجه امكان تخصيل براي تمامي اقشار جامعه
6. امكان اخذ بورسيه هاي 2500 تا 5000 يورويي براي متقاضيان ايراني در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد و بورسيه 13700يورويي براي دور ه دكتري فارغ از معدل تحصيلي ميباشد كه با ارايه مداركي قابل دريافت ميباشد.
7. رتبۀ علمي بالاي دانشگاه ها در سراسر دنيا: بالغ بر 15 دانشگاه اين كشور رتبۀ زير 500 را در سال 2013 كسب نموده اند
8. هزينه تحصيل در ايتاليا با دانشگاههاي تركيه و ارمنستان و ساير كشورهاي همسايه تقريبا برابرمي باشد در حالي كه سطح كيفيت دانشگاه هاي ايتاليا با كشوري همانندتركيه و ارمنستان اصلا قابل مقايسه نيست.
9. شهرت جهاني در رشته هايي چون معماري، هنر، مهندسي، باستان شناسي، تاريخ و علوم اجتماعي نيز يكي ديگر از جاذبه هاي تحصيل در اين كشور ميباشد .داشتن اساطير كهني همانند ميكلانژ، رافائل، فراگامو، ماركو پولو، دانته، گاليله، داوينچي نشان از اين مضوع دارد.كه اين امر به ويژه در عرصه هنرو شاخه هاي آن نمود قابل توجهي در ايتاليا داشته است.
10. اشتراكات فرهنگي ايران با ايتاليا ، كه اين امر به دليل پيشينه ي تاريخي اين كشور مي باشد كه نمود اين امر را مي توان در سبك زندگي مردمان دو كشور مشاهده نمود.

براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه با مشاوران ما در موسسه بين المللي راد تماس بگيريد تا در اين مورد راهنماييهاي لازم را دريافت نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۴۰:۴۷ توسط:مينا موضوع: نظرات (0)

معرفي كشور بلاروس

كشور جمهوري بلاروس از كشورهاي اروپاي شرقي است كه تا سال1990 جزو اتحاد جماهير شوروي بود و پس از آن، كشور مستقل بلاروس تأسيس شد. همسايه هاي بلاروس كشورهاي روسيه، اوكراين، لهستان، ليتوني و ليتواني مي باشند. پايتخت بلاروس شهر زيباي مينسك است. يك سوم خاك بلاروس از جنگل و درياچه تشكيل شده است.كشور بلاروس آب و هواي معتدلي دارد، با زمستان هاي مرطوب و تقريباً سرد با تابستان هاي گرم و مرطوب.

تاريخ معاصر كشور بلاروس

در جنگ جهاني دوم كشور آلمان، بلاروس را تصرف كرد،كه در طي اين اشغال و لشكر كشي بلاروس، دو ميليون و 200 هزار نفر از مردم خود را از دست داد. كشور بلاروس پس از اتمام جنگ در سال 1945 بنيان ملل متحد را امضا كرد و از آن پس بازسازي سريع در بلاروس صورت گرفت كه در پي آن كشور بلاروس نسبت به ديگر كشورهاي اتحاد جماهير شوروي توسعه قابل توجهي يافت. بلاروس در دوره شوروي مركز اصلي سازندگي  بود و توسعه اقتصادي چشمگيري داشت كه در نتيجه آن جمعيت فراواني از روسيه در جستجوي كار به بلاروس مهاجرت كردند.كشور بلاروس در سال 1990 استقلال خود را اعلام نمود و به جمهوري بلاروس تبديل شد.

سياست و حكومت در بلاروس

نوع حكومت كشور بلاروس جمهوري است. در كشور بلاروس رئيس حكومت، رئيس جمهور مي باشد . پارلمان اين كشور شوراي ملي نام دارد كه خود از دو مجلس تشكيل يافته: مجلس نمايندگان وشوراي جمهوري . انتخاب نخست وزير دربلاروس به عهده ي مجلس نمايندگان مي باشد. اين مجلس اختيار انجام اصلاحات در قانون اساسي و ارائه پيشنهاداتي در مورد سياست خارجي و امور داخلي بلاروس را هم دارد. قوه قضائيه در كشور بلاورس شامل دادگاه عالي و دادگاه هاي ويژه مختلفي است. قضات در بلاروس از طرف رئيس جمهور انتخاب مي شوند و شوراي عالي نيز آن ها را مورد تأييد قرار ميدهد. كشور بلاروس احزاب و گروه هاي سياسي بسياري دارد؛ بزرگترين حزب بلاروس جبهه مردمي بلاروس مي باشد.

اقتصاد در كشور بلاروس

بلاروس يك كشور صنعتي و كشاورزي است، در عين اينكه منابع طبيعي در اين كشور بسيار كم است .توليد ناخالص داخلي بلاروس 104/7 ميليارد دلار است. نرخ بيكاري در اين كشور طبق آمار رسمي 1/6 درصد مي باشد. اما بلاورس از كشورهاي فقير اروپايي است و مشكلات بسياري در زمينه هاي اقتصادي دارد، به طوري كه  حدود 1/27 درصد مردم زير خط فقر زندگي مي كنند. نرخ تورم بلاروس 8/3 درصد است. صادرات كشور بلاروس شامل محصولاتي نظير ماشين آلات،  تجهيزات، محصولات معدني،  مواد شيميايي و فلزات و... است كه بيشتر به كشورهايي مثل روسيه، هلند، انگلستان و لهستان صادر مي شود. واحد پول اين كشور روبل بلاروس است. اقتصاد بازار در بلاروس، ضعيف است .

مردم كشور بلاروس

جمعيت اين كشورحدود 9 ميليون نفر است و ميانگين سني مردم بلاروس38 سال است. اميد به زندگي مردم بلاروس نيز حدود 68 سال است. روسها دومين گروه جمعيتي اين كشور هستند. رشد جمعيت بلاروس منفي است. 81 درصد مردم بلاروس، بلاروسي هستند و در بحث مذهب نيز، 80 درصد جمعيت بلاروس مسيحي ارتدوكس هستند. زبان رسمي مردم بلاروس، بلاروسي است. البته زبان روسي هم در بلاروس رواج دارد. مسيحيت كاتوليك و يهوديت واسلام هم در بلاروس وجود دارد. گفتني است كه  هرم سني مردم بلاروس به سمت پير شدن پيش مي رود. نرخ سواد در بلاروس 95 درصد است.

توريسم در بلاروس

كشور بلاروس با داشتن جنگل ها و رودخانه هاي  متعدد كشور زيبايي است و شهر مينسك نيز از جاذبه هاي توريستي بلاروس است.  شهر مينسك قدمتي عظيم دارد و از قديمي ترين شهرهاي اروپايي است، هرچند اين شهر امروز ظاهري مدرن و جوان يافته است. شهر مينسك جاذبه هاي گردشگري و توريستي بسياري براي گردشگران دارد. لقب اين شهر ،"شهر قهرمان" مي باشد. از مناطق ديدني اين شهر مي توان به جاده استالين، روستاي توريستي، موزه صنايع دستي، موزه فرهنگ بلاروس و مناطق طبيعي زيباي اين شهر نظير جنگل ها و درياچه ها اشاره كرد.

براي راهنمايي و دريافت اطلاعات بيشتر در مورد مهاجرت تحصيلي به بلاروس، مهاجرت سرمايه گذاري به بلاروس و ديگر راه هاي مهاجرت به اين كشور با مشاورين ما در مؤسسه بين المللي راد تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۰:۲۸ توسط:مينا موضوع: نظرات (0)

معرفي كشور اسلواكي

كشور اسلواكي در اروپاي مركزي قرار دارد و محصور در خشكي است. كشورهاي جمهوري چك، اوكراين، لهستان، مجارستان و اتريشهمسايه هاي آن است . پايتخت اين كشور شهر براتيسلاوا است. اسلواكي تا سال 1993 همراه با چك كشور چكسلواكي را تشكيل مي داد كه در ژانويه اين سال از چك جدا شد و خود كشور مسقلي گرديد. اسلواكي از جمله كشورهاي جدا شده از اتحاد جماهير شوروي است كه هم اكنون عضو اتحاديه اروپا،پيمان شينگن، پيمان آتلانتيك شمالي و سازمان تجارت جهاني است. اسلواكي موقعيت جغرافيايي خوبي دارد و با شهر وين پايتخت كشور اتريش فاصله بسيار كمي دارد . هزينه زندگي و تحصيل در اسلواكي نيز نسبت به برخي از كشورهاي اروپايي پايين تر است . بنابراين بيشترين مهاجرت به اسلواكي به صورت تحصيلي و يا به صورت مهاجرت سرمايه گذاري به اسلواكي صورت مي پذيرد. . با توجه با فاصله كم اين كشور با وين و هزينه زندگي پايين در اسلواكي افراد علاقه مند با اخذ ويزاي سرمايه گذاري اسلواكي كه عضو پيمان شنگن نيز مي باشد، اقدام به ثبت شركت و سرمايه گذاري در اسلواكي مي كنند، اما در كشور اتريش زندگي مي كنند  و وين را به عنوان محل اقامت خود انتخاب مي كنند.

جغرافياي كشور اسلواكي

اسلواكي كشور نيمه كوهستاني است و بيشتر بخش اين كشور را كوه تشكيل مي دهد. آب و هواي اسلواكي معتدل و نيمه مرطوب است.

سياست و حكومت در كشور اسلواكي

دموكراسي در اسلواكي  به صورت پارلماني است و طبق آخرين انتخابات رياست جمهوري در اين كشور ايوان گاسپاروويچ رئيس جمهور آن است. در كشور اسلواكي رئيس دولت، نخست وزير است و وظيفه نظارت بر كابينه را هم دارد. پارلمان اسلواكي داراي 150 كرسي است كه نمايندگان آن براي مدت 4 سال انتخاب مي شوند.

اقتصاد كشور اسلواكي

توليد ناخالص داخلي اسلواكي 107/6 ميليارد دلار است و نرخ بيكاري در اين كشور 8/6 درصد مي باشد. نرخ تورم در اسلواكي 2/7 است و 21 درصد مردم آن نيز زير خط فقر زندگي مي كنند. اقتصاد اسلواكي به صورت قابل توجهي به كشور آلمان وابسته است و محصولات صادراتي آن هم بيشتر به آلمان و بعد از آن به روسيه، اتريش، لهستان و ايتاليا صادر مي شود. وابستگي اقتصاد اسلواكي به آلمان در زمينه توليد و صادرات خودرو و وسايل الكترونيكي برجسته تر است. محصولات صادراتي اسلواكي اقلامي نظير: ماشين آلات و تجهيزات حمل و نقل، سوخت و مواد شيميايي مي باشد. واحد پول اسلواكي يورو است. اسلواكي داراي منابع طبيعي بسياري نظير مس، منگنز، آهن، نمك، و زمين هاي كشاورزي  است و اقتصاد اين كشور نيز مرهون منابع طبيعي آن است.

مردم كشور اسلواكي

جمعيت كشور اسلواكي حدود 5 ميليون نفر است و ميانگين سني آن ها 36 سال است. اميد به زندگي براي زنان 79 سال و براي مردان 71 سال است.  اكثريت مردم اسلواكي مسيحي هستند. زبان رسمي اين كشور اسلواكي است و 99 درصد جمعيت بالاي 15 سال آن با سواد است.

براي دريافت اطلاعات و راهنمايي و مشاوره در خصوص تحصيل در اسلواكي ، سرمايه گذاري در اسلواكي و شرايط مهاجرت و زندگي در اسلواكي به مقالات مرتبط در اين وب سايت مراجعه كنيد و يا با مشاورين ما در مؤسسه بين المللي راد تماس بگيريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۲۱:۴۶ توسط:مينا موضوع: نظرات (0)